Du har fået ideen. Ideen ligger og summer i dit
baghoved.
En god ide, kan ofte blive det største problem i hverdagen.
Jeg kender det. Det er ikke sjovt, det ulmer i mit
sind og jeg irriteres
over, ikke at få gjort noget ved ideen. Gennem
irritationen skimter jeg, at der et eller andet sted ligger en god
forretning i min ide.
Måske er der nogen der går glip af at få opfyldt et behov, som min ide kan
afhjælpe. ØV ØV ØV
Butikslederen: "Mine
kunder siger at mit sortiment er for lille"
kunden efterspørger en vare eller en ydelse og den har du ikke lige på
lager. Hvad gør du så? Tager du en vurdering i nuet og tænker: "Den vare
er der ingen salg i"?
Eller angriber du behovet?
Behovet som kunden havde, i den forstand det var
efterspurgt, førte ikke til salg.
Hvis du angriber et behov, kan det ofte medføre
ideer til en helt anden måde at opfylde kunders ønsker på.
Altså potentiale for vækst.
Håndværkeren: "Jeg drukner i mængden af
kollegaer"
Har du glemt hvilket grundlag du startede din
forretning på?
Kunden er den vigtigste i din forretning, kundens
ideer og behov, er dem der skal bringe din forretning i vækst. Hvor er dine
stærke sider, og hvordan bringer du dem frem i lyset, så kunden kan se at det
lige netop er dig der har ekspertisen til en given opgave. Du har med stor
sandsynlighed en ekspertise, som du har glemt at fortælle om.
Rådgiveren: "Åh nej.. alle de ideer kunden
har, bliver jo aldrig til noget."
Du er rådgiver for en kunde, som sprudler af
ideer.
Alle forretninger er startet på et behov. Behovet har
måske ændret sig og der skal nye ideer til, for at videreføre forretningen til
stadig vækst. Mange ideer ”dør”, og måske med rette, men gode ideer skal
bearbejdes og de skal tilføres energi for at blive realiserbare.
Har du som rådgiver, sådan en kunde, så er der
potentiale for vækst gennem et coaching forløb.
Virksomhedsejeren: ”Det bliver svære og svære, at motivere mit personale”
At fastholde motivation, kræver i de fleste tilfælde forandring der er udviklende for virksomheden, ledelsen, medarbejdere.
Motivation til forandring kan være en svær størrelse og kræver ofte tæt medinddragelse.
Står du foran en forandringsproces, kan et virksomhedscoaching forløb, for ledelse og medarbejdere, være yderst givtigt for motivationen for forandring.
Målbevidst virksomhedscoaching?
Som Coach kan jeg lytte, fokusere, stille spørgsmål og splitte problematikker. Synliggørelse og bevidstgørelse er fokusområder i et coachingforløb.
Jeg kan ikke drive din forretning, men jeg kan splitte problematikker op i "spiselige bidder" der gør at du bliver klædt på til at tage hånd om enkeltdele i dine udfordringer. Alle løsninger ligger i dine svar, eller sagt på en anden måde, dine muligheder ligger i de ressourcer du og dit personale formår at tilegne processen.
© 2021 - målbevidst